Search This Blog

Saturday, August 15, 2009

DS Anwar Ibrahim : Petualang Negara ke Petualang UMNO

Posted on Friday, August 14 @ 00:48:23 PDT by TokBatin
Surat Pembaca Oleh: sifuyus

" Esok, heboh diperkatakan lebih 10 ribu orang UMNO akan berkumpul semata-mata untuk melaungkan Anwar pengkhianat negara.Terasa macam bodoh pulak tindakan tersebut berkumpul semata-mata nak bagitau DSAI tu pengkhianat negara.

Apabila direnung-renungkan, puas aku mencari apa yang dikatakan petualang negara itu, nak kata jual rahsia negara tak ada, nak kata merosakkan hubungan antara negara kita dengan negara luar pun langsung kabur.Harapnya orang UMNO yang celik akal tidak menjadi seperti babi buta.

Apa yang aku nampak, semenjak beliau keluar dari penjara, pencapaian dan kredibiliti UMNO semakin merosot. Oleh itu sepatutnya berkumpulnya mereka esok haruslah dengan tema DSAI pengkhianat UMNO, bukannya negara.UMNO tidak boleh dianggap sebagai mewakili negara, UMNO ini hanya satu parti yang masih lagi berkuasa.

Apa yang berlaku sekarang ini ialah DSAI sentiasa menyentuh masalah rasuah dalam UMNO yang dipertikaikan, perlunya penghapusan ISA dan PPSMI serta perlunya SPRM dan PRU yang bersih di peringkat antarabangsa. Soal DEB yang dipersoalkan ialah kegagalan kerajaan meningkatkan ekonomi orang Melayu dan Bumiputera serta kenaikan harga minyak yang melampau di saat negara mengecap nikmat keuntungan hasil jualan petroleum dan gas.

Kepada bangsaku Melayu, jangan buat kerja bodoh.Biarlah beberapa orang aje yang bangang jangan yang lain terpalit dengan sindrom tersebut.Lagipun aktiviti yang melibatkan berkumpulan di kawasan lapang tidak digalakkan kerana virus HINI.Jangan nanti ramai bangsaku yang mati sia-sia.

No comments:

Post a Comment